יום שני, 24 בפברואר 2014

ארובות קמינים

כל סוג של קמינים (נפט, גז או עץ) זקוקים להתקנת ארובה.

תפקידה העיקרי של הארובה הוא סילוק גזים, רעלים ופיח מהקמין אל מחוץ לבית. גזים אלו הינם תוצר לוואי של הקמין כתוצאה מהבעירה, וחייבים להרחיקם כדי למנוע סכנות בטיחותיות וזיהום בבית. הארובה שואבת את החומרים המסוכנים ומכניסה אוויר נקי לקמין להמשך הבעירה, בו זמנית.

ישנם שני סוגים של ארובות:

ארובה אטמוספרית (אחת) – ארובה זו מורכבת מצינור אחד אשר שואב את הפיח והגזים אל מחוץ לבית. כאשר מתקינים קמינים עם ארובה אחת יש לוודא כי תמיד נשאר פתח בקמין לזרימת חמצן להמשך הבעירה של הקמין.
קמינים עם ארובה אחת חייבים לפעול על פי התקן הישראלי בכדי למנוע סכנות בטיחותיות. כמו כן ארובות אטמוספריות מחויבות לעבור בדיקת תקינות פעם בשנה.

ארובה כפולה – ארובה זו מורכבת משני צינורות, אחד בתוך השני. הצינור הפנימי שואב את הגזים הרעילים החוצה, והצינור החיצוני יונק אוויר נקי וחמצן מבחוץ אל תוך הקמין. קמינים עם ארובה כפולה נחשבים לבטוחים יותר מכיוון שיש שימוש בטכנולוגיה חדישה המבטיחה יניקה של כל החומרים הרעילים, הכנסת אוויר נקי לבית באותו זמן ואיזון ביניהם.
קמינים עם ארובה כפולה מחויבים בבדיקת תקינות פעם בשלוש שנים.


שימו לב! התקנת הארובה צריכה להיעשות בהתאם לסוג הקמין וחומר הבעירה, ועל פי דרישות היצרן והתקן הישראלי. מומלץ להיעזר בבעל מקצוע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה