יום רביעי, 21 בינואר 2015

ההבדלים בין קמין עץ, קמין גז וקמין נפט

למרות שבחודשי החורף ישנם אזורים בארץ בהם הטמפרטורות שואפות לאפס ולעתים הם אפילו מתכסים בשלג, עדין ישראל אינה נחשבת למדינה קרה. אך למרות זאת קמינים לחימום זוכים לפופולריות רבה ובתים רבים מתהדרים בקמין יוקרתי. קמין בהגדרתו משמש לחימום אך חשוב לציין שקמין הוא הרבה יותר מסתם תנור חימום לחודשי החורף הקרים, קמין הוא פריט עיצובי לכל דבר המשתלב בארכיטקטורת הבית. בתים עם קמינים מקבלים מראה עיצובי יוקרתי ועם זאת פרקטי. הקמין מקרין חום לכל הבית, בצורה בטוחה, ויוצר אווירה נעימה מאוד בבית.

ישנם סוגים שונים של קמינים הנבדלים בניהם בעיקר בעיצוב ובאמצעי הבעירה, למשל קמין עץ, קמין גז וקמין נפט. לכל אחד יש את היתרונות והמאפיינים שלו. כמו כן ישנם קמינים העשויים מאבן וכקמינים העשויים ממתכת, הבחירה בין סוגי הקמינים נעשית הרבה פעמים על פי הצרכים העיצוביים של הבית או על פי זמינות ומחיר חומר הבעירה.

סוגי קמינים לבית


הבה נסקור את שלושת סוגי הקמינים שהוזכרו – קמין עץ, גז ונפט.

קמין עץ

העץ נמצא בשימוש להסקה וחימום בתים באופן מסורתי כבר אלפי שנים, כנראה שזה התחיל אי שם בתקופת המערות שם הבעירו מדורות על מנת להתחמם. מאז עברו אלפי שנים ותמורות טכנולוגיות אדירות אך נראה שהעץ עדיין נשאר אופציה מועדפת על רבים בתחום ההסקה. יש משהו רומנטי בערימת בולי עץ בעלי ניחוח כפרי ואש לוחשת המפיצה אור וחום ברחבי הבית.  לקמין עץ מודרני ישנה דלת הנסגרת בזמן הבעירה, דבר המסייע בשליטה על תהליך הבעירה ומאפשר יעילות גבוהה יותר – פחות פליטת עשן, פחות איבוד חום לארובה וטמפרטורות גבוהות אשר מגיעות לכ600 מעלות צלזיוס.

קמין גז

חוסך לכם את ההתעסקות בבולי עץ ופשוט מתחבר לבלון גז טבעי, כמו זה המשמש לבישול. קמינים הפועלים על גז נחשב לבטוחים מאוד, הם סגורים כך שאין סכנה של פליטת גז אל תוך הבית ובדרך כלל יש להם ארובה כפולה, האחת ליניקת אוויר והשנייה לפליטה. השימוש בגז נחשב לידידותי לסביבה ולכן שוחרי איכות הסביבה בדרך כלל מעדיפים שימוש בקמין גז. הגז הוא חומר בעירה זמין ועלותו נמוכה יחסית לכן רבים בארץ בוחרים בתנור גז לחימום הבית.


קמין נפט

קמין נפט הוא די נפוץ בארץ או לפחות כך היה בעבר. אמנם נכון לרגע כתיבת שורות אלו מחירי הנפט בירידה אך ישנה מגמה של יותר מעשור בה מחיר הנפט עולה באופן קבוע ומרקיע שחקים. אם יש לכם קמין נפט אז עלייה במחיר הנפט פירושה עלייה בעלויות החימום שלכם. מסיבה זו ישנם יותר ויותר אנשים אשר מחפשים החלפת קמין הנפט או הסבתו לקמין עץ או גז. אך למרות זאת ישנם כאלו שעדיין ממליצים על קמין הנפט העתיק היודע להתמודד היטב עם חללים גדולים ובתים שאינם אטומים היטב. 

2 תגובות:

  1. אני חושבת שבעתיד תהיה לנו עוד אופציה אחת של גז טבעי, אנחנו כמדינה ממש מובילים את הדרך בתחום הזה והולכים כנראה להיות מעצמה עולמית בכל הקשור לגז טבעי. יוסי אבו מנכל חברת דלק קידוחים מתקדם יחד איתנו לשם בצעדי ענק!

    השבמחק
  2. קמין חשמלי מיועד בעיקר למיקרים בהם לא ניתן להוציא מן הקמין ארובה אל מחוץ לבית. כל מה שנחוץ הוא, מקום לקמין ושקע חשמלי.

    השבמחק