יום שלישי, 21 באפריל 2015

הזמן לשקול שימוש בעץ לקמינים

אם בתקופת החורף אתם סובלים מהקור אך במקביל סובלים גם מעלויות החימום, אולי זה הזמן המתאים לשקול שימוש בקמינים לחימום הבית, ליתר דיוק קמינים העובדים על הסקת עץ. אם אתם לא מכירים את עולם הקמינים או שאולי אתם מכיר קמינים מיושנים, תופתעו לטובה מהיכולות של הקמינים המודרניים. אינני מדבר על מותג מסוים של קמינים, אלא קמיני עץ באופן כללי.

מבחינת המחיר – שימוש בעץ להסקה נחשב ליעיל מאוד מבחינת העלויות כאשר משווים את עלות של התפוקה האנרגטית שלו לחומרי בעירה אחרים, כמו נפט למשל. לאורך זמן שימוש בעץ להסקה יכול להוזיל את עלויות החימום שלכם.

הקרנת חום – קשה להסביר את הקרנת החום של הקמין אם לא חווים אותו בגופכם. מספיק שתהיו דקות בודדות בחדר עם קמין ומיד תרגישו בהבדל בין קמין עץ לבין חימום הבית בעזרת מזגן. החדר והבית כולו מתחממים במהירות והחום מקרין לכל הכיוונים, בניגוד לרוח חמה של המזגן. אם תשוו בין חימום חדר קר עם מזגן לבין חימום עם קמין עץ מיד תרגישו את האפקטיביות של הקמין.

בעירה נקייה – יש אנשים שחושבים שקמינים הם פשוט כלי קיבול שבתוכו מבעירים מדורה. האמת שזה הרבה יותר מזה, ישנה טכנולוגיה ומחקר רב מאחורי הקמינים. בזכות טכנולוגיה זו הקמינים של היום מאפשרים בעירה טובה יותר. משמעותה של הבעירה הטובה יותר היא פליטה פחותה של עשן וניצול טוב יותר של העץ להפקת חום. עוד יתרון הקשור לפליטת הגזים נוגע לפחמן דו חמצני – בניגוד לחומרי בעירה אחרים, עץ טבעי אינו פולט פחמן דו חמצני אלא סופג פחמן דו חמצני מהאטמוספרה.

גודל וקיבולת – יצרני הקמינים מבינים שישנם בתים בעלי צרכי חימום שונים, לעתים יש צורך בקמינים גדולי ממדים בעלי עוצמה רבה ולעתים ניתן להסתפק בקמינים קטנים יותר. קמינים מגיעים בגדלים שונים ומומלץ להתייעץ עם מתקיני קמינים לגבי הגודל הדרוש לנפח הבית או החדר שלכם.

עיצוב – לא ניתן להתייחס אל קמינים רק במשמעות הטכנית של יעילות אנרגטית ועלויות. קמינים הם גם אלמנט המשפיע על עיצוב הבית. יצרני הקמינים מבינים זאת ולכן משקיעים בעיצובים יוקרתיים ואלגנטיים המתאימים לסגנונות שונים של עיצוב. ישנם קמינים בעצובים מודרניים וישנם קמינים בעיצובים קלאסיים.


אמנם עכשיו אנחנו בתחילת הקיץ בה הטמפרטורות עולות, אבל אולי דווקא בגלל זה כדאי לנצל את ההזדמנות ולהתכונן לחורף. אולי אפילו תוכלו למצוא מבצעים דווקא בתקופה זו ולהצטייד בקמין עבור הבית שלכם. עכשיו כאשר אין לחץ תוכלו להתרשם ממבחר סוגי קמינים ולמצוא את זה שימצא חן בעיניכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה